Popular Posts

Wednesday, October 9, 2013

Kelong Batu Undan 5 Oktober 2013

Tuah Ayam nampak di kaki, Tuah Manusia mungkinkah pada T Shirt yang baru di PRINTnya ..
Apapun suara hati pemancing yang mengangankan Siakap telah tertunai. Hari yang agak sunyi telah diandaikan ada yang bersaiz mega berhampiran. Andaian itu telah dibuktikan bukan sekadar mitos apabila beberapa strike yang hampir menjunamkan rod pemancing kedasar di sambar entah spesis apa..baracuda mungkin..
Akhirnya lebih kurang jam 9 malam ketika sedang enak mengadap hidangan makan malam, rod di sentak halus oleh sang mangsa yang mungkin turut jua kelaparan.Bijak..bijak..
Pilihan Rod amat unik, mesin itu bukan lawannya langsung(Ajiking aje) Melihatkan tali perambut mungkin si ikan hanya tersenyum sinis. Boleh dijadikan flos gigi setelah selesai aku makan fikir si ikan. Tapi sepandai-pandai ikan dilaut pandai lagi pemancing dikelong. Akhirnya berkat sokongan rakan-rakan beserta penyauk yang baru dibeli, siakap seberat 5kg berjaya didaratkan.Alhamdulillah.



Geng KTB: Yang lain tompang senyum sebab hanya senyuman sang juara jer yang naik seri. hi..hi..(hari ni hari dia..hari lain siapa punya??)

2 comments: